Flaskeudtrapning - 11 mdr.

2. december 2007

Alder:
11 mdr.

Flaskeudtrapning - 11 mdr.

Hej Helen

Så skriver jeg igen.

Som jeg skrev sidst har Isabella og den øvrige familie været plaget af sygdom efter hendes institution start, vi er nu oven på, og Isabellas appetit er ligeså stor som førhen.

Vi er begyndt med multitabs for at styrke hendes immunforsvar.
Er derfor ophørt med jern og d-dråber, dette ok ikke ?.

Jeg skrev sidst mht til hendes flaskeudtrapning, men er i tvivl om hun kan undvære den sene aften flaske, nogle gange sover hun igennem, andre gange vågner hun ved 1-3 tiden og kan ikke stilles tilfreds med en tår vand, hun er da vågen i en time, ved mælk er der ro herefter, så sulten må hun jo være.

Jeg vil helst ikke komme ind i en dårlig rytme med mad om natten, lige en oversigt over hvad hun får:

0700 Grød med frugtmos samt sødmælk, elsker øllebrød spiser 2 skiver med 1 1/2 dl vand. Lavede før havregrød eller 3 kornsgrød men efter sygdom er hun ikke så glad for dette, efter hun kastede det op.

0900 frugt

1115 spiser 1 til 1 1 /2 skive rugbrød med diverse pålæg

1500 frugt, 1/2 bolle ...

Annonce

... med smør, advokado mos, hun er ikke glad for A38, kan jeg prøve med yougurt med frugtsmag, også så hun får sit mælkebehov dækket?.

17-1715 Aftensmad som os andre, spiser godt og varieret.

18-19 200ml sødmælk med banan som milkshake, nogle gange vil hun have det af kop andre gange på flaske.

Af og til drikker hun 100 ml modermælkserstatning før hun sover 1930. Skal det være sødmælk.

Hvad mætter hende mest, sødmælk eller modermælkserstatning?.

Spiser hun ikke meget godt i hendes alder, eller hvad kan jeg gøre anderledes for hun ikke er sulten på natten.

Som du kan se får hun sødmælk dagen igennem, pånær om aftenen, skal hun have den sene flaske? ved 23 tiden. Sødmælk eller MME.

Drikker vand af kop til hendes måltider, prøver med sødmælk om aftenen som du foreslog, men det er som om hun bedre accepterer sødmælk med f.eks shaken eller til hendes morgengrød, er den for fed i smagen alene, eller hun skal bare vende sig til smagen ? og skal hun ikke have letmælk ved 1 års alderen.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bettina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre